Camilla Läckberg "Sjöjungfrun"

Den sjätte i serien som utspelar sig i Fjällbacka; bygden som troligen ligger som god tvåa näst efter Midsomer när det gäller mordstatistik.
Jag erkänner, jag gillar verkligen Läckbergs kriminalserie! Det är en semesterläsning som heter duga (ja H, du ska få den så att du hinner innan din semester är slut du också *flin*), man läser ut den på en dag eller två och man vill så snart som möjligt få reda på, inte bara vem som är mördaren, utan även hur det går för Patrik och Erica. Det är just den sidostoryn som lyfter det hela på något vis. Att jag sedan lägger ifrån mig boken när den är färdigläst, arg och förbannad som ett ilsket bi, är en annan femma. Den där jämrans Läckbergskan lyckas dessvärre få mig att känna en grym frustration bara på de sista meningarna, jag dängde bok#¤%&?"/ i bordet med en smäll och om inte klockan hade varit 04 och övriga familjen därför sov, hade jag skrikit ut denna ilska och frustration högt och ljudligt. Läs den och du kommer förstå varför.

Omslagsbild: ISBN 9789137131450, Sjöjungfrun

Kommentarer
Postat av: H

Jaha, och nu vill jag ju inte läsa den alls... Min semester är slut på måndag tick, tack..jag väntar..

2008-08-04 @ 23:16:11
URL: http://bokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0