Pia Kintze "En ska bort"

Dent här är tydligen en fristående fortsättning på "Baby blues", och den har jag inte läst men jag antar att jag klarade mig bra ändå. Om man ser den titeln "baby blues" så kan man förstå att "En ska bort" handlar om nutida familjeliv och dess vedermödor. Man och kvinna i kariären skaffar barn, och så börjar kampen om vem som har viktigast arbete och vem som är bäst lämpad att stanna hemma när dagisbacillerna börjar göra sig gällande.

"En ska bort" bör läsas av vilken yrkesarbetande småbarnsförälder som helst, oavsett hur lycklig eller inte man är i sitt förhållande. Igenkänningsfaktorn är mycket hög och den är både irriterande, rolig, mysig och väcker ilskna känslor.
"Håll dig till den du har, om du vill ha henne kvar" *nynnar på en Bo Kaspers-dänga*

Det lär tydligen komma en tredje bok i samma gengre av Kintze, och det ska jag försöka komma ihåg.

Omslagsbild: ISBN 9789146213642, En ska bort : roman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0