Emma McLaughlin & Nicola Kraus "Min förlorade oskuld"

De här tjejerna har tidigare skrivit "En nannys dagbok", och den var jag väldigt förtjust i. Den här förstår jag mig inte på alls.

Kate, snart 30, har ett fungerande liv, tills hennes gamla pojkvän från High school återvänder till hemstaden. Eftersom han dumpade henne utan ett ord, och sedan blev stor stjärna inom musiken, så hoppar Kate på första bästa flyg hem för att konfrontera honom.

Det här blir en enda röra, det hoppas mellan nutid och dåtid, och boken blir inte sammanhållen. Tyvärr förlorar jag intresset för karaktärerna, och tycker mest att de har fel i allt de känner och tycker. Kanske saknar jag den där riktiga förälskelsen i tonåren, "the one who got away". Karaktärerna har aldrig vuxit upp, utan är kvar i tonåren, och 30-åringar i tonåren har jag svårt för. Men omslaget är snyggt...

Omslagsbild: ISBN 9789170027062, Min förlorade oskuld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0