Barbara Voors "Mina döttrars systrar"

Efter att ha varit försvunnen i åtta år återfinns Lucy på ett sjukhus i New York. I hopp om att hon ska vakna ur medvetslösheten berättar hennes systrar Annie och Mimmi om sina liv i Stockholm.

Mimmis liv har handlat om olika sätt att fly, Annie har levt sitt liv som fastfrusen i obestämd väntan på något. Det blir berättelser om att våga ta emot kärleken när den dyker upp i annorlunda skepnad, om skrivandets makt och ansvar, om samhällets osynliga förväntningar och skavande roller samt om ett oväntat lyckligt parhusliv.

Mina döttrars systrar är en historia om väntan och längtan, om hur vi hanterar väntan på det vi allra mest önskar under obegränsad tid, och hur vi står ut med att sitta i dödens väntrum. Medan Lucy ligger stum och orörlig frågar hennes systrar sig: Hur länge kan man be någon vänta på en? Är längtan alltid förgäves?

Den här romanen ska alla som har systrar läsa. Det är bland det bästa jag läst på länge, jag var lyrisk när jag var klar med den. Det här är kärlek mina vänner, kärlek på hög nivå i vardagen och i kvinnors liv. Läs den *pekar med hela handen*!











Kommentarer
Postat av: Emm

Hej igen.

Ok vad bra. Då vet jag. Håller på att göra om på min blogg. Så vi får se hur det blir till slut. Bra hoppas jag. :)

2008-08-05 @ 08:47:09
URL: http://lasdagboken.wordpress.com
Postat av: Emm

By the way, dem här boken måste jag läsa.

2008-08-06 @ 00:25:49
URL: http://lasdagboken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0