Karen Harper "Den felande länken"

En till Harlequinbok *skämmes*, men tyvärr är den här precis så simpel och tråkig som man förväntar sig att en sådan bok ska vara. Hur den här kom att hamna på New York Times Bestsellerslista förstår jag icke - och faktum är att jag tror att dom ljuger, eller räknar dom in alla som har någon slags prenumration på Harlequin och inte kan välja?

Den faller på detaljerna, de är för många, intrigen förs aldrig framåt och man vill hoppa över sidor. En promenad i en grotta kan försiggå i 10 sidor, och det blir bara trååkigt. Det är en av de där böckerna som man måste läsa ut snabbt, för om man lägger den ifrån sig, glömmer man att man håller på att läsa den.

Själva storyn skulle kunna fungera; två systrar blir kidnappade och bara en återvänder, den andra systerns kropp återfinns aldrig. Systern som kom undan flyttar tillbaka till hemstaden efter många år, och när hon gör det börjar hon få konstiga meddelanden och syner som alla har med den döda, eller försvunna, systern att göra. Och så lägger vi till lite kärlek, en mamma som vill bli vice-president och diverse mordförsök. Men eftersom allt går i sloooow motion så faller intrigen.

Läs icke, och framför allt: lägg inte pengar på eländet.




P.s. jag var inne på Harlequins hemsida för bilden, och där står det att det här är en efterlängtad bok åter i tryck... hmmm

Kommentarer
Postat av: Emm

Harlequinbok. Uuhh. Hihi. ;)



Jag har länkat er. Hoppas det var ok!?

2008-08-01 @ 18:49:12
URL: http://lasdagboken.wordpress.com
Postat av: C

Hej Emm, roligt att du hittat hit, och självklart helt ok att länka hit! Jag ska kika närmare på din blogg och så ska jag överlägga med min kära medförfattare om vi ska ha länkar hos oss eller ej :)

2008-08-04 @ 23:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0