Håkan Östlundh "Blot"

En kvinna och en man hittas mördade på ett bestialiskt sätt i kvinnans hus på Gotland. Polisen Fredrik Broman och hans kollegor tar sig an uppgiften att leta reda på mördaren, som redan från början är given, men detta till trots lyckas Östlundh hålla intresset för storyn uppe och igång ända till sista raderna.

För så är det med Håkan Östlundhs kriminalserie. "Blot" är den fjärde i den här serien, som alla utspelar sig på Gotland, och jag har inte släppt intresset över den här författaren utan ser nu fram emot en femte, och en sjätte. Eller kanske ännu fler. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför Östlundhs böcker har satt så djupa spår i min kriminalbokssjäl, men ett vet jag och det är att det är en av de bästa svenska kriminalromanserier jag råkat på.

Starta med den första; "Släke", fortsätt direkt på nr två "Dykaren" och kör sedan vidare på "Terror" och så denna den senaste, "Blot". Jag tror inte du blir besviken.

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0