Kelly Armstrong "Biten"

Här har vi en bok om en "arg ung kvinna", till råga på allt är hon varulv... Ibland kan sådana böcker fungera alldeles utomordentligt - se bara på Stephanie Meyer! Den här gången fungerar det icke.

Biten handlar om Elena, som kämpar frenetiskt emot sina drifter för att kunna leva ett vanligt liv med en vanlig man. Men familjen kallar, varulvsfamiljen vill säga, och där finns det vackra fränder som är kul att (inte bara) springa med. När så rivaliserade varulvsfamiljer hotar reviret blir det bara löjligt. Det blir snälla varulvar, blodtörstiga varulvar och varulvssex i en salig blandning, och det största nöjet man har när man läser boken är att försöka analysera författarens hjärna.

Jag försöker ta mig igenom ett visst antal ungdomsböcker per år, för att kunna rekommendera i skolan - och tro mig, den här ska jag glömma bort att jag någonsin läst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0