Berny Pålsson "Vingklippt ängel"

Är föregångaren till "Känn pulsen slå" som jag skrev om i det allra första inlägget här på bloggen. Den var riktigt riktigt bra, tyvärr, eller märkligt nog, är "Vingklippt ängel" inte på långa vägar så bra. Jag lånade "Vingklippt..." på biblioteket, och att det är en EMO-bok behöver man inte tveka en sekund på. Det kan man bara bläddra förstrött bland sidorna för att se; en vältummad bok där citat är understrukna med blyerts och kommentarer är skrivna med olika handstilar. På någon sida finns även spår av blod, och det är mer detta än bokens innehåll som gör att den blir så verkligt läskig :(

Visst är det en oerhört tragisk och fruktansvärd livssituation som Pålsson skildrar och delar med sig av, men vad som inte får förglömmas är att hon beskriver kärlek och värme på ett sätt som jag faktiskt funderar på om hon ser själv. Jag ser det, och jag hoppas många med mig gör det och kan skicka tillbaka det i tanken till den här fantastiska tjejen!

Berny Pålsson ser jag verkligen fram emot att läsa mer utav, för denna unga kvinna har en sådan författartalang! Hon kommer att bli något stort hoppas och tror jag,  jag vill verkligen veta framöver hur det går för henne, och jag håller mina tummar att demonerna låter henne vidareutveckla detta skrivande.

Bokomslag: "Vingklippt ängel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0