Erica Spindler "Svarta ängeln"

Varje sommar åker jag dit på billiga böcker i snabbköpet, det här är en av dem - en Harlequinbok.... Men till mitt försvar ska sägas att det står New York Times bestseller på den.

Faktum är att den var helt ok, perfekt att läsa i en solstol, under ett parasoll, i trädgården. Att ungarna gömde sig vid varsin dator underlättade. Den är lättläst, lagom detaljerad och med en hygglig intrig. Dessutom blir man faktiskt förtjust i huvudkaraktären.

Boken handlar om en kvinnlig polis (vacker naturligtvis, och tuff, och duktig i kampsport - stereotyp...nääää) Melanie May, som har både en enäggstvilling och en trilling! De föddes alltså samtidigt, men två av dem från samma lilla ägg, alla är dock lika vackra. Melanie upptäcker att någon mördar män som misshandlar sina fruar, men som slunkit genom rättssystemet. Ingen tror henne i början, eftersom mördaren får morden att likna olyckshändelser. Det finns dock en som tror på henne...en alkoholiserad FBI-agent...många stereotyper blir det. Sen är det diverse problem mellan syskonen, med deras barndom (elak far, död mor) och exmän.

Jag hör själv att det inte låter sådär fantastiskt bra, men faktum är att det fungerar. Man blir indragen i intrigen och vill verkligen veta vem den svarta ängeln är, och svaret är inte helt självklart, lite överraskad blev jag faktiskt.



Kommentarer
Postat av: TaXiChicK

halloj!

googalde på erica spindler för jag tycker hennes böcker är kanonbra!

Tänkte höra med dig om du vet nån bokhandel som säljer dom?

Bor i en liten håla o här finns dom ju inte tyvärr. Hittade den första i en liten butik på ett sjukhus av alla ställen men jag vill ha alla hon har gett ut:-))

2009-08-03 @ 20:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0