Karin Fossum "Svarta sekunder"

Jag vet inte varför jag fortsätter läsa Fossums böcker då och då, jag blir lika irriterad varje gång. Hur kan hon ha blivit en så känd författare? Det övergår mitt förstånd. Det är seeegt, det är invecklat, det är dåligt med känslor och hon försöker fånga inlevelse på ett så platt sätt att det bara blir så man sitter och skruvar på sig för att man vill att människan ska komma till sak någongång. Förutsägbarheten är enorm.

"Svarta sekunder" gavs ut 2002 och ändå är den på sätt och vis högaktuell. En tioårig flicka ska cykla ner till kiosken och komma hem efter en kvart, men timmarna går och blir till dagar och veckor. Hon försvinner på en av sina första turer med nya cykeln - känns scenariot igen..?

Tyvärr, det står ett par Fossum och väntar på mig i bokhyllan men nej. Jag hoppar över dem och återvänder _inte_.  Livet är för kort för att ägna några timmar till Fossums böcker, det är väl i stort sett det jag får med mig med den här.

Bokomslag för boken Svarta sekunder

Kommentarer
Postat av: Emm

Jag håller med dig på pricken. Hur kan det ha gått så bra för henne?

2008-07-20 @ 23:55:47
URL: http://lasdagboken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0