Kjell Eriksson "Den hand som skälver"

Kejll Eriksson har jag läst en del av tidigare, men han är så ojämn som författare så jag har inte lagt en enda titel på minnet utan enbart hans namn. Han skriver polisromaner, och jag _tror_ att de alla handlar om poliskvinnan Anna Lindell. Men jag är inte säker. Eriksson skriver för min del bara sådana böcker som man läser när man inte riktigt har något annat tokintressant för stunden, då duger han.

Den här utspelar sig också i Uppsala, och berättar om ett kommunalråd som går ifrån ett möte och aldrig kommer tillbaka. Tolv år senare blir han iakttagen i Indien av en gammal granne och hans försvinnande nystas upp på ett ganska segt sätt. En parallellstory finns så klart med; i den hittas en avhuggen kvinnofot och Lindell söker reda på gåtan vart de kommer ifrån och vad som skett där.

Nae, äsch, du kan nästan hoppa över den här parentesromanen. Den var inget vidare trots att det lät bra på baksidan.

Den hand som skälver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0