Dean Koontz "Invasion"

Här tar Koontz igen allt det övernaturliga som han undertryckte i Velocity, men inte vilket övernaturligt som helst - utan med bibliska övertoner! Japp, det är stil på grabben ;)

Boken erbjuder spänning från första till sista sidan, och jag kunde inte släppa den ifrån mig. Detta kan bevisas med att jag läste boken medan jag hade 3 barn + svärmor i huset. Nu gillar jag det övernaturliga, och tycker att det är kul med monster, gör du inte det, hoppa över den här boken.

Invasion heter den, och det är ett perfekt namn. Ett par vaknar av att det regnar, men det är inte vilket regn som helst, det är tungt, självlysande och doftar underligt. De vilda djuren börjar bete sig konstigt, och människor försvinner spårlöst. Efter regnet kommer dimman, och i dimman finns monster.

Det här är en av de böckerna, som man genast kan se framför sig som en film, med kanske-inte-så-kända skådisar i huvudrollerna. Vilket naturligtvis innebär att jag inser att det här inte kan klassas som finlitteratur - men jäklar vad underhållande det är!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0