Helena von Zweigbergk "Tusen skärvor tillit"

Det är inte ofta jag blir så förbannad när jag läser en bok, att jag måste snabbläsa framåt. Men med den här Zweigbergkskan skedde det. Hon skildrar vardagstragik och förhållanden och otrohet och småbarnsår på ett bra sätt, men jag fick en sån rejäl aversion till båda huvudpersonerna att jag bara blev glad när eländet var slut.

Jag orkar inte ens berätta mer om vad den handlar om, men ok, kort då: Tom och Jessica träffas på en fest, tycke uppstår, barn blir till, kärlek finns, omogen man, förlåtande kvinna som gör ner sig själv genom att ställa upp på saker som inte finns i i vart fall min värld i ett förhållande och då pratar jag inte om sex utan hur långt man kan gå för att såra varandra, yadayadayada. Bajsbok. Men den var bra skriven.

Omslagsbild: ISBN 9789155232696, Tusen skärvor tillit



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0