Natasja T/ Vera Efron "Såld"

Som sjuttonåring kommer landsortsflickan Natasja i kontakt med en man på ett café. Natasja har inte kommit in på den utbildningen hon velat, hon har drömmar om att ta sig till större städer eller utomlands för att komma ifrån byhålan hon vuxit upp i, och mannen hon träffar inger henne hopp om framtiden. Han lovar arbete utomlands och Natasja nappar med hull och hår. Det blir inte riktigt som hon tänkt sig, inte alls faktiskt, utan en kvinnas värsta mardröm besannas. Natasja finner sig såld som sexslav. Hon kan inte ta sig därifrån utan blir inlåst, våldtagen, misshandlad och är helt i klorna på de två männen som köpt hennes kropp.

"Såld" är en självbiografi som väcker känslor hos mig, känslor av ilska och frustration över hur människor tycker de har rätten att ta över andra människors liv och behandla dem som mindre värda helt utan skrupler.

Tyvärr en en-i-mängden-Boats för min del, jag kommer säkert att ha glömt den inom snar framtid eftersom handlingen är ganska världsfrånvändade ur mitt eget perspektiv sett, men det är väldigt intressant att få veta hur de här ryska prostituerade tjejernas situation är.  Det är bra att det skrivs om detta vedervärdiga och ännu bättre är, att Natasja har kunnat skriva den. Eftersom hon har kunnat det, så förstår man hur det slutar menar jag.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0