Helene Tursten "Det lömska nätet"

Kriminalinspeköt Irene Huss är på´t igen. Den här gången får polisen in ett mordfall; ett lik hittas inmurad i en rivningskåk och jakten på dess baneman startar och leder flera årtionden tillbaka i tiden.
Parallellt jobbar de med att finna mördaren av två unga flickor som funnit sina offer genom internet. Ett farligt fenomen det däringa!

En på det hela taget bra kriminalroman. Man vill inte riktigt släppa ifrån sig boken förrän man vet vem som är mördaren/mördarna och jag läste den i ett sträck från början till slut. Just slutet får Tursten som vanligt ihop på ett bra sätt och man slår ihop boken med en belåten suck. Rekommenderas om man gillar den här göteborgskan Huss!

Omslagsbild: ISBN 9789164202741, Det lömska nätet

Kommentarer
Postat av: Malin

hejsan,jag har en lite konstig fråga här och nu. jag håller på med ett skolarbete i skolan som handlar om irene huss - detlömska nätet. jag kommer dock inte hinna läsa ut boken,så jag undrar om du snabbt, bara några rader skulle kunna beskriva slutetr för mig? alltså vem som är mördaren, eller så? det vore GULDvärt!

2008-12-12 @ 12:33:50
URL: http://malintaflin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0