Liza Marklund "Livstid"

Ungefär 3 år efter alla andra så la jag vantarna på den här - och kom snabbt ihåg varför jag gillar Marklund! Ledsen C, men du har så fel.

Jag blir förbannad på den eländige ex-maken Thomas, och hatar den nya perfekta flickvännen. Jag engagerar mig i Annikas dåliga kompisrelationer, och vill emellanåt slå folk på käften. Genom första delen av boken, har jag en konstant olustkänsla i magen, och ville helst inte gå till jobbet. Så, jag tror att jag lyckas få ihop alla de känslor som Marklund är ute efter...

Historien fungerar också. Parallellhistorier mellan Fallet med stort F, kvinna anklagad för mord på pojkvän och försvunnet barn, samt Annika som blir inofficiellt anklagad för mordbrand. Visst är det ganska tydligt vem som är skyldig och framför allt oskyldig, men det stör mig inte, jag vill ändå veta hur hon ska lösa allt. Sen måste jag erkänna att jag inte riktigt litar på Marklund, hon skulle kunna låta det gå åt skogen för en av karaktärerna bara för att det är bra för fortsatta böcker.

Jag hade lagt ner Marklund ett tag, men nu vill jag springa till affären för att köpa den nya (om gasmorden), har den kommit i pocket än? Snälla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0